Teamwork!



Ja, det är väl härligt!!

Jag ska berättta från början....

Jag sitter ju och ägnar halva mitt vakna liv (den delen jag inte är på jobbet) åt att kolla på nagelbilder, nagelforum och annat som kan ha med naglar att göra.
För någon vecka sedan började en tråd i ett av nagelforumen på facebook att växa och jag läste och läste.
Det handlde om hur man kan spara tid.

Spara tid är ju bra, dels kan jag få ihop fler tider till er kunder så ni slipper vänta tills naglarna nästan trillar av och många har möjlighet att komma på återbesök under lunchen och fler hinner komma under kvällarna. KANON!
Det som kom upp igen och åter igen var maskinfil. Inget jag varit särskilt förtjust i tidigare. Kunder har kommit med sönderfilade naglar och nagelband och beskrivit hur nageltjejen filat sönder henne med en maskin.

Ja och som ni säkert förstår är ju inte detta något jag strävar efter. Jag är ytterst noga med att inget ska hända nagelbanden, och att jag inte ska fila onödigt på nagelplattan!! Meeeeen...

Å andra sidan sparar det ju på kroppen något oerhört så jag slängde in ögat igen och läste och läste och läste.
Mycket riktigt så stod där ju om många tjejer som arbetade med maskinfil och dels gick allt lite fortare, med perfekt resultat, men framförallt känner de att kroppen sparas väldigt. 
Jaha tänkte jag, nymodiheter.. pfft... men man kan kankse kolla iaf? :)
Jag har ju hållt på i 10 år i år och ska ju hålla i 40 år till!

Sagt och gjort jag slängde iväg ett mail till närmsta återförsäljare (s:a långgatan) och frågade om jag kunde få komma och prova. Hennes omedelbara svar var "Ja vad kul!! När?"

Så i torsdags efter jobbet gick jag bort till Nails By Sanaz. Underbar kollega!
Hon visade, lät mej prova och så pratade vi om framtida sammarbete. Sanaz jobbar nämmligen bara med akryl i dagsläget, akryl som är min akilleshäl pga allergi. PERFEKT!

El-filen är ett redskap som kräver försiktighet. Man får inte bli ivrig och höja hastigheten för DÅ filar man sönder nageln, lugnt, jag vet ju hur resultatet blir så DET tänker jag INTE göra!
Och även när det gäller sönderfilade nagelband är det stress och snabbt arbete som gör att de går sönder. Är man noggrann händer inte detta.
Dessutom visade Sanaz mej ett ny bit, en safety-bit med rundad topp som gör att det är omöjligt att skära kunden i nagelbanden. Den ska jag ha!!!! :)

Hur eller hur så blev det så att efter denna dejt beställde jagmej en el-fil/drill/maskinfil och det känns urbra!
Den kommer på måndag eller tisdag så då jäkar ska det filas :)

Sanaz gjorde en akrylnagel med mall (som jag tänkt lära mej nu åxå) och en akrylförstärkning på min ena tumme.. Så duktig, här är den :)



Ja du ser rätt, det är min tumme och nej den är inte 4 meter lång :D



Ja det var väl det nyaste som händer. Gjorde en fransförlängning idag igen, blev helt underbart resultat!! Här kommer lite bilder på Johanna..

Före..


Efter..




Det som glimmar är små pärlor på baksidan av fransarna.. mm jag vet. UNDERBART :)



Nu i helgen åker jag till huvudstaden på nöjestripp. Så ni når mej på telefonen igen på måndag men är det något kan ni ju skriva till mej på facebook så kollar jag lite då och då under helgen!

Trevlig helg!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0