Telefonen & Semestern

Kära kunder,
Många utav er blir ibland irriterade på att jag inte svarar i telefonen under dagarna. Detta beror på att när jag sitter och jobbar med gel så kan jag inte gå ifrån. Gel rinner runt och lever sitt egna liv tills den får komma in i uv-lampan. Och när ni ringt och lämnat ett meddelande så hinner jag inte alltid ringa upp genast utan ibland är schemat så späckat att det kan hinna gå ett par timmar (speciellt då behandlingarna oftast tar 1,5 timme per styck). Jag ringer tillbaka så fort jag får möjlighet!
 
Jag säger på min svarare att det går bra att ringa movements telefon om jag inte svarar, och det gör det naturligtvis, men att då fråga efter mej är ganska onödigt ;)
 
Det jag vill med detta inlägg är alltså bara att få lite förståelse. Jag vill att ni tänker på om det är era naglar jag jobbar på så vill ni helst inte att jag går ifrån och framför allt inte så många gånger att vi blir 10-20 min sena med behandlingen. För vissa gånger när jag inte svarar beror det även på att jag redan lämnat kunden som sitter hos mej ett antal gånger och att jag då känner för både min och kundens skull att jag inte vill gå ifrån fler gånger.
 
Så tack för visad förståelse och ditt tålamod ♥
 
 
Jaha och mer text blir det.
Som jag inte tror någon missat ska jag ju ha semester snart :)
Även där möts vi inom dessa yrken (nagelteknologer, frisörer, massörer, hudterapeuter, mf) av ganska tråkiga reaktioner när vi berättar detta för vissa kunder.
Jag vill att ni även där visar lite mer empati, tänk på att vi oftast är egenföretagare och att vi oftast jobbar 6 dagar i veckan och inte bara 8 timmar per dag och absolut inte med någon en-timmes-lunch!
Vi har dessutom sällan 4 veckors sommarsemester, och solklart aldrig sammanhängande!
Vi jobbar och sliter, för vi älskar våra jobb och vill tillgodose kunderna så gott vi kan, så snälla, när vi väl ska vara lediga, unna oss det. Boka upp tider, mer än en åt gången, så har du störst chans att få den tid du önskar och då blir vi både du och jag väldans glada :)
 
Personligen så var det nu två år sen jag hade en veckas sammanhängande semester senast så jag tycker att det är dags nu :)
 
 
Jag skriver inte detta inlägg för att jag vill stöta mej med någon eller för att jag har någon speciell i åtanke, inte heller för att jag vill att någon ska tycka synd om mej för att jag inte har mer semester, jag får ju faktiskt jobba med något jag verkligen älskar och brinner för! Utan jag skriver detta för att detta är vad vi terapeuter möter dagligen. Återigen, jag skriver detta för att jag hoppas på att vi ska förstå varandra bättre och undvika ledsamhet och missförstånd i framtiden.
 
Och till sist, tack kära kunder, för att ni hjälper mej leva min dröm ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0